Nooit gedacht - Reisverslag uit Unawatuna West, Sri Lanka van Robin - WaarBenJij.nu Nooit gedacht - Reisverslag uit Unawatuna West, Sri Lanka van Robin - WaarBenJij.nu

Nooit gedacht

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Robin

30 April 2013 | Sri Lanka, Unawatuna West

Zondag besloten we te beginnen met een beetje hangen op het strand. Robin kon hier lekker haar gang gaan en was al snel vriendjes met Shanti; zo noemt ze alle meisjes hier naar voorbeeld uit Jungle Book. Aangezien iedereen haar hier wil aanraken of optillen maakte ze hier maar meteen gebruik van om eens op de schouders van die dame in slaap te vallen...

Na een zwempartijtje namen we een tuktuk naar het 'centrum' van Negombo en wisten we weer dat dit toch echt een derde wereld land is; wat een bende. Binnen 15 minuten weer weg dus.

Op de terugweg een restaurantje waar we onze eigen mega-garnalen uit het aquarium uitkozen en de zonsondergang konden zien, terwijl Robin met de lokale 'Shanti's' op de glijbaan speelde.

Maandag reisdag naar Unawatuna
Om hier te komen pakten we achtereenvolgens een tuktuk, bus naar Colombo, bus naar Galle en weer een tuktuk. Vooral in Colombo was het ff heftig. Buschauffeur gooit ons ergens in de chaos uit de bus. 'Busstation?' Vragen we. 'Yes busstation' zegt ie. Niet dus!

Nooitgedacht!
In the end is het wel weer de moeite waard (5 uur van deur tot deur). Vanuit enig chauvinistische gedachte op koninginnedag, hebben we onze intrek genomen in huize Nooitgedacht. Whaaaaaa, wat een plek en pand! Nooitgedacht is een landgoed uit 1730, neergezet door de VOC. Op verschillende plekken zit het logo in het gebouw verwerkt. Er hangen nog schilderijen uit die tijd. Erg vet en bijzonder.

De veranda van onze kamer, geheel in koloniale stijl ingericht, kijkt uit op een stuk jungle waar een en al leven uitkomt. Tegen de schemering vliegen de vleermuizen zo groot als flinke meeuwen langs onze veranda. Samen met Robin blijven we maar kijken...

Voor Robin is het helemaal indrukwekkend. 'Papa, ik wil met jou naar de jungle'. Dus daar gaan we samen met een dame van de staf vandaag wandelen. Viv heeft niet zulke goede ervaringen met hikings, dus die slaat over.

Nooit gedacht dat we de laatste koninginnedag door zouden brengen in het huis van onze voorouders. We kunnen ons voorstellen hoe het hier was. We zitten met nog een Nederlands gezin helemaal alleen en hebben de staf voor ons zelf. Wat dat betreft zullen we hier hetzelfde zitten als de heren (en dames?) van de VOC ;-) Hoewel, nu wel met wifi ;-)

Nu met Robin naar de jungle, want die staat klaar om Baloe, Kaa en koning Lewie te begroeten.

See Yah!

PS een paar foto's staan nu ook op de site

• 01 Mei 2013 - 18:27

Shashi:

Hai Jeroen,

Ziet er mooi uit en klinkt goed man. Geniet lekker daar en je weet het: goed voorbeeld doet volgen ;-)

Shashi