Surf-dudette Robin - Reisverslag uit Arugam Bay, Sri Lanka van Robin - WaarBenJij.nu Surf-dudette Robin - Reisverslag uit Arugam Bay, Sri Lanka van Robin - WaarBenJij.nu

Surf-dudette Robin

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Robin

07 Mei 2013 | Sri Lanka, Arugam Bay

De eerste dag in Arugambay zijn we wat onrustig; gaan we wel naar Trinconmalee of niet, blijven we in Galaxy Lounge (onze homestay) of niet, wanneer gaan we weer weg? Uiteindelijk zitten we hier vanavond voor de 4e nacht en zijn we helemaal chill opgegaan in de surfvibe.

Galaxy Lounge is zo'n echte backpackers hang-out met relaxte lounge banken, een goede sfeer en simpele hutjes met een buitendouche waar de apen staan te kijken hoe je het zand tussen de billetjes wegwast. Voor 20 euro per nacht maak je er deel van uit.

Maar het belangrijkste, een briljante keuken. Gisteravond werd een BBQ georganiseerd. De kreeften, jumbogarnalen en Seerfish (barracuda-achtig) waren niet te versmaden. En dat voor 6 Euro p.p. :-)

En er zijn hier nog meer idioten die met kleine kinderen reizen, dus Robin kan lekker rondrennen met haar blonde Franse surfgod...

Aan de andere kant van de baai zit mainpoint (surfspot). Iedere ochtend vroeg lopen alle surfdudes die kant uit om de kater van de vorige avond met wat golven weg te spoelen. Met Robin gaan we daar ook een kijkje nemen op zondag. Veel locals hebben vrij, dus het is lekker vol. Robin wordt hier als Godin gezien, werkelijk iedereen wil met haar op de foto. Zelfs de militairen die bij mainpoint een basis hebben, laten hun geweer vallen en rennen naar haar toe. Ze is er helemaal klaar mee!

Wel hebben we nog een mooi moment terwijl Robin en ik naar de surfers op mainpoint zitten te kijken. In de golf komt een vin omhoog, een haai denk ik. Dan een tweede. In de golf zien we het dat een schildpad is die blijkbaar ook van de golven geniet.

Vanmorgen ben ik voor het strand bij Galaxy al om 6 uur wat golven wezen pakken. Lekker wakker worden! Daarna zijn we met de tuktuk met op het dak mijn board naar whiskey-point gereden. De golven daar zijn het echte serieuze werk en gaan af en toe tot een meter of 3.

Alle sufhelden verzamelen bij het punt waar de golf breekt. Als ik 'aan de beurt ben' peddel ik, ga ik staan en ga met een noodgang richting strand. Zo f*cking vet! Viv en Robin staan op het strand te kijken. 'Papa kan niet zo goed surfen, hij valt in het water' zegt Robin...

Robin is er nu ook klaar voor. Samen peddelen we achter een rots waar de golven iets lager zijn door de golven heen. Zij voorop het board, ik achter haar, de break komt en we schieten richting strand. Robin kraait het uit van plezier. Robin krijgt respect en duimen omhoog van alle dudes op het strand en ik sta als trotse papa te glunderen. (en velen zullen deze actie wel weer onverantwoordelijk vinden, maar ja ik heet nu eenmaal Jeroen Kok ;-))

We eten in het surfcafe (wat qua geur niet te onderscheiden is van een gemiddelde coffeeshop). En tikken nog een biertje weg. Tijd voor de volgende surf-sessie...

Morgen gaan we dan toch maar verder richting Ella in de bergen. Maar vanavond eerst nog een Tuna eten die de vissers vanmorgen de keuken hebben binnengebracht. Of blijven we toch nog een dagje...

See Yah!

PS zoals ik al in mijn reisblog van Panama schreef in 2009. ZANDVLOOIEN ZIJN KUTBEESTEN
(als ik dan toch iets negatiefs te moeten noemen)

  • 07 Mei 2013 - 16:56

    Hildegard Wuijster:

    Lijkt me helemaal geweldig maar houd mijn kleindochter goed vast in die golven groetjes ma

  • 07 Mei 2013 - 19:20

    Sjef:

    hi backpackers, klinkt allemaal weer geweldig. dat is genieten. wie is de blonde franse surfgod???
    kijk weer uit naar het volgende mooie verhaal en wat uiteindelijk de volgende etappe is of niet.
    groetjes

  • 09 Mei 2013 - 10:05

    Vin:

    Gaaf

  • 09 Mei 2013 - 19:21

    Saskia:

    Zo leuk,

    Inderdaad pas maar goed op hoor heb al weer gedroomd over haaien. Leuk alles te kunnen lezen echt relaxed hoor. Mooi daar zeg ik zet mn sleurhut daar gewoon op t strand. fijne vakantie verder ik zie jullie binnenkort wel weer xxx Kevin Saskia Sven en Demixx

  • 09 Mei 2013 - 20:45

    Kitty:

    Hallo wereldreizigers,

    wat super leuk jullie verhalen en belevenissen te lezen! Heerlijk zeg dat Robin het zo naar haar zin heeft dan kunnen papa en mama ook relaxen en genieten.

    Een hele fijne voortzetting van jullie reis en alvast een fijne verjaardag voor Robin volgende week.

    Hartelijke groetjes en een dikke knuffel van Ethan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Actief sinds 21 April 2013
Verslag gelezen: 778
Totaal aantal bezoekers 41865

Voorgaande reizen:

17 Juli 2019 - 09 Augustus 2019

Tanzania honeymoon roadtrip

06 Juli 2017 - 29 Juli 2017

Maleisië en Borneo

07 Juli 2016 - 31 Juli 2016

Filipijnen en Hong Kong

17 April 2014 - 12 Mei 2014

Zuid Afrika en Mozambique

26 April 2013 - 22 Mei 2013

Sri Lanka & Malediven

Landen bezocht: