De cavia's van Mto Wa Mbu - Reisverslag uit Mto wa Mbu, Tanzania van Robin - WaarBenJij.nu De cavia's van Mto Wa Mbu - Reisverslag uit Mto wa Mbu, Tanzania van Robin - WaarBenJij.nu

De cavia's van Mto Wa Mbu

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Robin

24 Juli 2019 | Tanzania, Mto wa Mbu

Migombani camp is precies waar we behoefte aan hebben na twee dagen kamperen op de savanne van Tarangire National park. Een uurtje rijden door de eindeloze dorre vlaktes waar af en toe ineens een Masai langs de weg staat in rood kleed. Een aantal keer zien we ook dorpjes die door doornenstruiken omheind zijn, terwijl we aan de horizon de riftvalei zien opdoemen.

Om migombani te bereiken hebben we de 4x4 wel nodig, het ligt bovenop een berg bij het dorp Mto Wa Mbo. Wat een uitzicht over Lake Manyara, een zwembad, koud bier en... vol met Nederlanders. Gelukkig is lil' kleine hier inmiddels met Johny de Mol vertrokken, zij waren hier voor dat programma van de laatste genoemde.

Heerlijk, een bed met schone lakens in een tent (dat dan weer wel). Warme douches. Wat is het toch fijn om een vermogen te betalen en in een park te slapen om vervolgens weer blij te worden van de basics in het leven.

De volgende ochtend gaan we lekker fietsen in en rondom het dorp. We komen langs bananen plantages, waar ze veel meer soorten hebben dan onze Chiquita. Vooral de rode banaan is apart. Gaan bij de stam van onze gids op bezoek waar we uit beleefdheid echt een poging doen om het bananenbier te drinken. Gelukkig worden we geëxcuseerd...

Ook worden we meegenomen naar de stam die oorspronkelijk uit Mozambique afkomstig is. Robin wordt helemaal enthousiast; naast de hokken met kippen staat een hok helemaal vol met cavia's. Als een van de mannen met gebaren uitlegt dat ze de cavia eten.... 'Het zijn moordenaars!' huilt Robin. Ik probeer de boel nog te sussen, door te zeggen dat ze de cavia's wel heel goed verzorgen (met een uitje, beetje knoflook en langzaam garen), maar tevergeefs. Robin stelt haar mening niet bij.

Na een nacht in onze eigen tent (de luxe bedden waren maar een nacht beschikbaar), rijden we in de ochtend nog een safari bij Lake Manyara. En doen we nog een canopy Tour in de bomen van het bos. In de middag trekken we met de auto verder de bergen van de riftvallei in. Klaar om de volgende dag een van onze hoofddoelen van onze reis te kunnen afvinken. De Ngorongoro Krater!

• 24 Juli 2019 - 16:15

Monique Kok:

Wat een belevenissen, heel tof om mee te lezen.
    Veel plezier in de Ngorongoro krater. Ik vond het een supergave plek!

• 24 Juli 2019 - 18:09

Wilma Kapoen:

Hallo lieverds,
    Wat ontzettend leuk dat jullie gebeld hebben voor mijn verjaardag, een leuke verrassing!!!
    Jullie kunnen straks wel een boek schrijven over alle belevenissen, een heel bijzondere honeymoontrip , en heel avontuurlijk en dan zijn jullie nog maar een week op pad!
    Geniet nog lekker van al het moois, we kijken nu al uit naar het volgende verslag.
    Liefs van ons

• 25 Juli 2019 - 06:51

Hildegard:

ja Robin in ieder land eten ze andere dieren. In vietnam bijv. hond en kat. Ik neem Yoda daar maar niet mee. Maar in India moeten ze er niet aan denken om koe te eten en jij lust toch graag een biefstukje.Zo is het overal anders.Veel plezier nog.

• 25 Juli 2019 - 06:47

Hildegard:

• 25 Juli 2019 - 07:38

Opa Leen:

Ik geniet van al die avonturen, als jullie ooit behoefte hebben om terug te komen, dan kun weer alle uitdagingen aan. Opa Leen.

• 25 Juli 2019 - 08:26

Yvonne:

Wat leuk om jullie reisverslag te lezen.
    Daar kun je wel een boek over schrijven, al deze avonturen
    Ik blijf jullie volgen hoor, ik geniet van de verhalen.
    Veel plezier met elkaar!