Ontmoeting met oude bekende - Reisverslag uit Karatu, Tanzania van Robin - WaarBenJij.nu Ontmoeting met oude bekende - Reisverslag uit Karatu, Tanzania van Robin - WaarBenJij.nu

Ontmoeting met oude bekende

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Robin

02 Augustus 2019 | Tanzania, Karatu

En zo lieten we de verwende lezers van robingoeslanka een paar dagen geleden achter met de grote vraag of er nog meer groot wild gespot zou worden. Hopelijk hebben jullie er niet teveel slapeloze nachten van gehad.

Zoals gezegd vlogen we met vier vliegtuigjes en een vreemde route naar Mafia Island waar we al snel een kilo of 6 aan camera’s en lenzen inruilden voor de onderwatercamera’s en -benodigdheden. Met enige twijfel trekken we ook onze afritsbroeken uit. En melden ons al snel bij de plaatselijke duikschool voor wat duik- en snorkelvertier.

De duik op de tweede dag maakt echt indruk. Met een noodgang door de stroming razen we langs het rif. Onderweg komen we het grote spul tegen waar we het voor doen. Een stuk of 3 adelaarsroggen vliegen langs ons heen, een grouper met formaat bestelbus en school met barracuda’s. That’s diving!! Maar van onze gedroomde walvishaai geen spoor...

Dat is niet heel gek, aangezien de gemiddeld 30 walvishaaien meestal pas rond september rondzwemmen bij het eiland. Maar ja, niet geschoten... we regelen een bootje en gaan met een aantal andere toeristen toch ons geluk beproeven. Deze keer hoeven we in ieder geval niet zo lang te wachten als bij de gnoes. Na een uurtje roept de schipper: ‘whaleshark!!!’.
Whaaaaa.... adrenaline kick!

We knallen het water in en zien de 8-meter lange oceaanreus onder ons zwemmen. Vanachter mijn camera zie ik Robin naar beneden duiken en met haar kleine lichaam volledig nietig zijn naast het majestueuze dier. Ze zwemt zolang haar adem toestaat mee. Lonneke zwemt naast Robin bewapend met gopro ons op de gevoelige plaat te zetten. Wat een euforisch moment met de dames op deze legendarische ochtend op de Indische Oceaan. Hierna spotten we nog twee andere walvishaaien, terwijl we tussendoor nog wat gezelschap krijgen van een stuk of 7 dolfijnen.

De cirkel is rond. Ooit in een ver verleden plaatste een dame een contactadvertentie op internet met een walvishaai. De schrijver van dit blog reageerde hierop en de rest is geschiedenis. De eerste reis met ons drieën was voorzien van walvishaaien en ook op ons huwelijk was de walvishaai zichtbaar. (Ja inderdaad dat beest op onze uitnodiging). Nu onze huwelijksreis ook opgeleukt is met deze ontmoeting met de 3 reuzen kunnen we naar huis...

NOT! Zanzibar we komen eraan hoor!

PS op Instagram staan de beelden :-) @robingoeslanka

• 02 Augustus 2019 - 16:46

Hildegard :

De cirkel is rond.

• 02 Augustus 2019 - 16:54

Christelle:

GAAF !!! Fantastische reis en jullie zijn er overal op het juiste moment, wat een geluk!

• 03 Augustus 2019 - 08:33

Opa Leen:

Het leek niet op te houden met jullie nieuwe ervaringen, kunnen jullie straks het gewone leven nog wel aan? Dat zal jullie dan wel eentonig voorkomen. Maar stel je gerust, het went wel weer hoor, wij houden het leven er ook nog bij. Ik zal vast een week uittrekken voor al die beelden, die jullie maakten.
    Alle gekheid op een stokje, nog veel plezier, voor zover en nog wat op het programma staat. Anders een goede terugreis. Opa Leen.