Op de camping - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Robin - WaarBenJij.nu Op de camping - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Robin - WaarBenJij.nu

Op de camping

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Robin

22 Juli 2019 | Tanzania, Arusha

Nadat Robin haar pannenkoek met spek op heeft, rijden we door een redelijke chaos door Arusha heen om boodschappen te doen. We vinden een supermarkt in de drukte van het stadje. We slaan proviand in voor komende dagen, waarna we politiecontroles ontwijkend in twee uurtjes naar het zuidwesten rijden. Eindelijk voelt het helemaal Afrika, met grote vlaktes en vergezichten. En op gezette tijden een-op-een het op het oog volledig verdwaalde masai met tig koeien langs de weg.

Voor slechts $500 mogen we Tarangire park in en mogen we onze tent opzetten op public campsite nr. 1. Prima prijsje, als je bedenkt dat dat zonder elektriciteit, warm water, WiFi, mini-disco en bingo is! Maar wel inclusief loslopend wild op minder dan 100 meter afstand. Terwijl we een pasta koken op het gasstelletje lopen er een paar giraffen en olifanten langs. En de 'afritsbroekdichtheid' gaat hier richting een spectaculaire 85%. Je begrijpt, we voelen ons helemaal thuis.

Overdag rijden we zelf onze safari na een enigszins eerste slapeloze nacht. Niet zozeer van het waardeloze matje waar we op liggen, maar vooral vanwege het gebrul van een leeuw die 's nachts niet eens zo ver bij ons vandaan zat. Met onze 4x4 ploegen we ons door het park, waarna we volledig onder het stof weer op de camping wederkeren. Aangezien er geen enkel hek om de camping heen staat, is een kampvuur niet alleen gezellig, maar ook verstandig om een en ander op afstand te houden.

De volgende ochtend om 06.00h als de grond gaat trillen horen we Robin vanuit haar tent zachtjes roepen: 'Papa, Lonneke wakker worden, de gnoes komen er aan!'. Zo'n 100 gnoes komen voorbij razen op 100 meter afstand. Nadat we de slaap uit onze ogen gewreven hebben, volgen 4 majestueuze giraffen. Man, man, man...

Dag 2 van onze self-drive safari. Niks te bekennen vandaag. Meerdere landcruisers staan met elkaar te overleggen als wij met onze relatief eenvoudige RAV 4x4 aan komen rijden. 'They saw a leopard, follow me, we'll give it a try'. Met een noodgang scheuren we in een kleine colonne door het park. Het lijkt Mario kart wel. Om aan te komen waar een luipaard had gezeten... Maar ja, als we een uurtje later bij een rivierbedding 3 leeuwen zien liggen, is de dag toch weer geslaagd.

Hij gaat lekker hiero! Later!

(Gelukkig hebben we de foto's nog op Instagram @robingoeslanka )

• 23 Juli 2019 - 07:09

Sjef Kok:

hallo safarigangers , nou in ieder geval al een paar van de "big five"gezien.
    leuk prijsje voor een camping, maar neem aan dat het wel voor meerdere dagen is.
    's morgens zeker lekker fris?
    hier vandaag zo'n 30 graden plus.
    geniet ze met zijn drieën
    groetjes yolanda en sjef

• 23 Juli 2019 - 10:34

Hildegard :

Dit is echt wel glamping dus. Stoer dat Robin in haar eigen tentje slaapt. Veel plezier vandaag