Did it, lived it and LOVED IT!!! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Robin - WaarBenJij.nu Did it, lived it and LOVED IT!!! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Robin - WaarBenJij.nu

Did it, lived it and LOVED IT!!!

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Robin

12 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Johannesburg

In onze lodge ontmoeten we Willem en Loes, een Nederlands stel die genieten van hun oude(re) dag en de hele wereld overreizen. Op zoek naar dezelfde belevenissen die wij al jaren zoeken. Zij hebben Kruger doorkruisd en vertellen ons dat er op 30km afstand van Sishangeni, onze lodge met de betekenis "place to rest', een dode hippo bij een drinkplaats ligt. Het kadaver wordt verdedigd door een troep leeuwen… Gaan we dus nog ff checken als ' toetje' op ons bezoek in Kruger.

De safari op zaterdagochtend slaan we over, dus even enigszins uitgeslapen. Na wat zoeken komen we bij het grote feest aan. Ik plemp onze VW Polo Vivio (ja ja :-)) op de voorste rij. We aanschouwen een groot feest van ontbindende hippo, een leeuwin die de homp vlees bewaakt en veel, heel veel gieren die ook hun voordeeltje willen halen. steeds proberen de gieren op het kadaver plaats te nemen. Maar de scherpe blik van de leeuwin weerhoudt ze ervan.

Opeens klinkt er gebrul vanuit de bush achter de drinkplaats, tijd om af te lossen. Een andere leeuwin neemt de wacht over. Het vlees van de hippo is nog niet klaar om te eten. Helaas kunnen we niet lang blijven, aangezien we nog een kleine 600km te gaan hebben richting Johannesburg. Maar wat een feest moet het er nu zijn, terwijl ik dit blog tik…

Om 12.00u rijden we Kruger uit, richting het Westen. Wat een bijzonder landschap heeft Zuid-Afrika ook deze rit weer voor ons in petto. Van de Savanne in Kruger rijden we door bergpassen gevolgd door een steppe-achting gebied. We rijden nog steeds op de kaart, maar als het donker wordt is het toch lastig om ons nieuwe verblijf te vinden. We hadden besloten in in Hartbeespoort Dam onze laatste dag door te brengen. Na een aantal keer vragen bij schimmige benzinestations komen we eindelijk om 18.30u aan bij ons B&B.

Nadat we aanbellen doet er een man open die verbaasd kijkt dat we met een kind aankomen. Zal wel denken we. Prima kamer en we zijn van de donkere straat af. Er lopen alleen maar donkere dames (met een moeilijk dikke reet) rond. Er komen 3 donkere mannen die aankomen rijden en bier drinken. Ik vraag of ze hier het weekend komen vieren. "Yes! we're here for the lady's!" Zal wel denken we weer. Na een subliem etentje in een tapastent gaan we lekker slapen. Bij het ontbijt zijn alle dames nog aanwezig, maar er is geen man meer te bekennen. Hmm, ik wat voor tent zouden wij nou geslapen hebben… (hoefden wij niet meer over na te denken)

Na een bezoek aan Hartbeespoort Dam op zondagochtend rijden we in twee uurtjes naar OR Tambo International Airport. De cirkel is rond. Onze 'roadtrip in Africa' is ten einde.

Facts&figures
1. we rijden in totaal 4.042 km (1.000km meer dan gepland) in drie landen; Zuid Afrika, Swaziland en Mozambique;
2. Robin heeft hiermee voor haar vierde levensjaar al weer 7 landen buiten Europa bezocht;
3. Umkomaas is het zuidelijkste puntje van deze reis en voor ons alledrie het zuidelijkste punt waar we ooit geweest zijn;
4. in de 28 uur die we door Hluhuwe en Kruger rijden zien we de Big 5 en vele andere dieren;
5. ik vertoef 10uur onder water in de Indische Oceaan;
6. de herinneringen zullen blijvend ondersteund worden door 50 GB aan beeldmateriaal!

Did it, lived it and LOVED IT!!!

See yah!

• 12 Mei 2014 - 22:45

Monique:

Wat een geweldig avontuur, prachtige reis en indrukwekkende belevenissen! Vond het super om mee te lezen en een beetje een indruk van alles te krijgen. Can't wait to see your pics!

• 12 Mei 2014 - 23:25

Hildegard Wuijster :

Dit was zo te lezen een fijne reis. Blij dat jullie weer veilig thuis zijn. En nu maar weer geld sparen voor nieuwe herinneringen

• 13 Mei 2014 - 00:15

Pim:

Welcome back! ik zie je woensdag denk ik wel!