Robin in 't Wild (deel II) - Reisverslag uit Komatipoort, Zuid-Afrika van Robin - WaarBenJij.nu Robin in 't Wild (deel II) - Reisverslag uit Komatipoort, Zuid-Afrika van Robin - WaarBenJij.nu

Robin in 't Wild (deel II)

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

10 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Komatipoort

Robin in 't Wild bezoekt Kruger National Park

Freek, ga jij maar weer lekker met Eva spelen, want hier ben ik weer! Klaar voor een volgende aflevering van Robin in 't Wild!!!

Nadat we geprobeerd hadden om te snorkelen met walvishaaien, moest ik weer lang in de auto. Maar dat is niet erg, want nu ben ik in Kruger National Park. Eerst moesten we Crocodile River over op een hele smalle brug, waar we meteen een dikke Hippo's zagen! Meteen toen we door de poort doorreden, zagen we Pumba staan. Die gast is ook overal, haha!

Toen we door reden, stonden er overal auto's naast elkaar. 'Het lijkt de Beekse Bergen wel', zie mam. Maar er zat toevallig wel een cheeta. En vlak daarvoor een gnoe. En die had ik allebei nog niet gezien, dus die mocht ik ook in mijn boek aankruisen.

Van die auto's hebben we verder geen last, want mijn vader heeft een 5-sterren hut gefixt. Want hij zegt altijd: 'Robin, spaar geen geld, maar herinneringen!'. Hij zegt wel dat het pijn doet in z'n portemonnee. Maar dat maakt mij niet uit, want we worden ontvangen als prinsen en prinsessen. Dat noemen ze een Private Game Reserve; en alleen mensen van onze lodge mogen hier in het gebied komen.

Onze kamer is super-de-luxe! Met een woonkamer (inclusief open haard), een grote veranda en een heul groot bed. En als ik in bad zit, doen we de schuifdeuren open en kunnen we zo naar de apen en andere dieren kijken. En mijn vader lijkt zich ook wat normaler te gedragen in zo'n sterren-tent, heel vreemd. Vindt mam ook wel fijn geloof ik ;-)

'The little girl has to be very quit', zegt Victor. Hij is onze ranger en weet alles van de dieren hier. Mijn vader vertaalde het voor me:'Je moet je kop houden als we leeuwen zien, begrepen?' Pffff, snap ik heus wel hoor ouwe... Victor rijdt ons overal naar toe. En als hij sporen van leeuwen of andere dieren ziet of hij ruikt ze.... knalt ie zo met zijn jeep door de bush. Vlak voor de zon ondergaat stoppen we midden in op een open vlakte en trekt hij een fles wijn open voor pap en mam. En mag ik op het stoeltje voorop de jeep zitten. 'Eat you heart out Freekie!'

In het donker zien we 3 grote leeuwen. Als ze brullen gaat de weet je echt niet wat je hoort. Wat een geluid! Prima moment om mijn ogen dicht te doen, want het is allemaal wel vermoeiend hoor. Terwijl mijn ouders een 3-gangen diner naar binnen werken, lig ik in de lodge op de bank voor de open haard te dromen over het luipaard. Want die mis nog in mijn boek...

's Morgens om 6 uur (het is dan donderdagochtend), gaan we weer op pad. Iedereen heeft truien en broeken aan, want het is koud. Ikke niet, want op vakantie draag ik jurkjes! Toevallig!

We zien olifanten, jakhalzen (vink), een kudde op hol geslagen gnoe's en neushoorns (zwarte). Het is hier echt zoals in de Lion King, want daarna zie ik Simba. Echt een jonge mannetjes leeuw! Ik fotografeer er lustig op los, net als papa! Wat is het hier vet zeg!

's Avonds nog ff langs crodile River, waar die groene monsters lekker liggen te zonnen. Als we verder rijden, we zitten nu in het territorium van het luipaard, stopt Victor. Hij blijft maar kijken naar een mannetjes impala. 'He's affraid, and checking...', zegt Victor. En ja hoor, daar komt een luipaard aangeslopen. 'Klep dicht, sist mama', terwijl Victor er achteraan gaat. OK, hebben we dus ook gezien. Whaaa.

De volgende ochtend, zien we nog een hele groep leeuwen met jonkies. Schattig joh. En jakhalzen en een hyena en.... Nou ja een heleboel. Maareh, ik moet weer ff verder, want onze jeep staat alweer klaar voor de volgende tocht!

See yah!

  • 10 Mei 2014 - 10:34

    Hildegard Wuijster:

    Geweldig hoor Robin. Wat zie je toch veel. Geniet er maar van. Kusjes voor jou en papa en mama van oma.

  • 10 Mei 2014 - 10:34

    Sjef Kok:

    wow, dus de grote vijf nu allemaal gezien, dus disney nu in het echt kunnen meemaken. de vertaling van je vader voor quiet is wel redelijk vrij vertaald, Robin. het is allemaal wel erg goed zo te lezen. dus jullie vermaken je wel. goede reis verder, helaas komt het einde snel naderbij. veel plezier met z'n drieen. groetjes

  • 10 Mei 2014 - 13:57

    Frans Kok:

    Hallo Vivien, Robin en Jeroen,

    zo te horen hebben jullie het prima naar de zin! Ben ook benieuwd naar jullie verslag van het landschap, want daar was ik erg van onder de indruk, de keren dat ik er geweest ben. Van oost naar west en terug naar de Wild Coast en de Drakensberge is het land steeds weer een grote verrassing. Ik hoop dat jullie dat ook zo ervaren hebben. Met Mozambique erbij zal het jullie wel de nodige indrukken hebben achtergelaten, zowel qua cultuur als qua gastronomie. Met name dat laatste heb ik zeer gewaardeerd in RSA, zelfs op plekken waar je het niet verwacht weten mensen uit het niets een feestmaal neer te zetten. Ik hoop dat dat op jullie rest in het Kruger ook zo is. Thee en beschuit voor jullie vertrekken voor de game drive, 's ochtends om 5 uur? Heerlijke traditie vond ik dat. Geniet er nog van tijdens het laatste deel van jullie reis.

    groeten, Hennie en Frans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Komatipoort

Robin

Actief sinds 21 April 2013
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 41768

Voorgaande reizen:

17 Juli 2019 - 09 Augustus 2019

Tanzania honeymoon roadtrip

06 Juli 2017 - 29 Juli 2017

Maleisië en Borneo

07 Juli 2016 - 31 Juli 2016

Filipijnen en Hong Kong

17 April 2014 - 12 Mei 2014

Zuid Afrika en Mozambique

26 April 2013 - 22 Mei 2013

Sri Lanka & Malediven

Landen bezocht: