Wet 'n Wild kwadraat - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Robin - WaarBenJij.nu Wet 'n Wild kwadraat - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Robin - WaarBenJij.nu

Wet 'n Wild kwadraat

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Robin

22 April 2014 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

Darryl en Sue, de eigenaren van 'At the Robertsons' doen er steeds alles aan om het ons naar ons zin te maken. Ze zijn steeds met Robin bezig, die op haar beurt zo langzamerhand een aardig woordje Afrikaans verstaat. Darryl staat de eerste twee avonden te trappelen om mij naar een restaurant te brengen waar we ons diner ophalen. Steeds zit ik dan meerdere biertjes met hem te drinken, terwijl hij alles over de haaien van Umkomaas vertelt. Haast maakt hij niet met het bestellen van het eten, wel met bier drinken.

Op tweede paasdag gaan we in de morgen naar Durban voor een bezoek aan uShaka. Een groot pretpark met 'Marine World' en 'Wet 'n Wild'. In de eerste zien we de zeehonden- en dolfijnenshow. Robin kijkt haar ogen uit. In 'wet'n wild' knallen we onder het genot van pompende beats van een dj de ene na de andere glijbaan af. Hier wordt niet moeilijk gedaan over het niet hebben van zwembandjes. Er loopt geen GVR* rond zoals in de windas; en de glijbanen gaan een stuk harder.

Op dinsdag rijden we weer 300km verder naar St. Lucia; na deze tocht hebben we er alweer 1.200km opzitten. Na aankomst varen we meteen met een boot door de Wetlands. En dat is ook 'Wet 'n Wild'. Hier leven oa. zo'n 1.000 nijlpaarden en 3.000 krokodillen. Deze zien we van vlakbij. En ook nog Kingfishers en een zeearend.

Robin vindt het helemaal geweldig. En is super trots dat zij een nijlpaard heeft gefotografeerd terwijl hij zijn bek helemaal open heeft (zie onderaan dit blog het resultaat). Robin heeft haar eigen camera van oma gekregen voordat we weggingen.

Waar het in Umkomaas om de haaien draait, gaat het hier om de Hippo's. Die komen zelfs bij droogte het dorpje ingewandeld om te grazen op de grasvelden. In ons hotel lopen ze geregeld langs het zwembad. Wij hebben ze nog niet gezien, maar er wordt steeds voor gewaarschuwd.

De komende dagen zijn we offline. We reizen door naar Hluhluwe, alwaar wij in een tent midden in het reservaat zullen verblijven. Alleen groot wild kan niet dichtbij komen door een hek, alles kleiner dan een buffel kan zo langs de tent wandelen. Er is geen elektriciteit of andere luxe. Morgen slaan we eten in voor de komende dagen. We hebben er zin an!

'Dus morgen gaan we naar Banzai, Shengi en Ed (de altijd grinnikende hyena's uit de Lionking, red.), pappa?

See yah!

*GVR = Grote Vriendelijke Reus, vervelend mens uit zwembad de windas die iedere zondag moeilijk doet als Robin en ik daar plezier willen maken.

• 22 April 2014 - 21:23

Hildegard Wuijster:

Leuk.ik heb op dezelfde boot gezeten. Gaaf he. Veel plezier in Hluhluwe. Heb nog geprobeerd om jullie te bellen via FaceTime. Maar werkte niet zijn jullie niet aangemeld? Dikke kus voor allemaal

• 22 April 2014 - 21:27

Vincent :

Heerlijk!!!

• 23 April 2014 - 11:09

Arno Ganahl:

Ik hoop jullie hebben jet leuk daar bij de
    Leeuw! Groetjes en tot snel

• 24 April 2014 - 16:48

Ferdy:

Heb je je geweer en de bbq bij je?

Have Fun

Ferdy