Expeditie Robin - Reisverslag uit Apo Island, Filipijnen van Robin - WaarBenJij.nu Expeditie Robin - Reisverslag uit Apo Island, Filipijnen van Robin - WaarBenJij.nu

Expeditie Robin

Door: Wij

Blijf op de hoogte en volg Robin

23 Juli 2016 | Filipijnen, Apo Island

In Oslob staan we om 5 uur op om wakker te worden met een snorkeltochtje onder het genot van wat walvishaai-spul. Niet omdat het MOET, maar omdat het KAN!

Na het ontbijt gaan we langs de weg staan, steken onze hand op als er iets voorbij komt waar we mee kunnen rijden naar de haven. Pakken een ferry naar Dumaguete op het eiland Negros. Sjezen met een tricycle naar Malatapay om een banka te charteren naar Apo Island. Een uniek stukje wereld waar je binnen 5 minuten overheen loopt en alleen een kleine vissersgemeenschap woont. Niet omdat het MOET, maar omdat het KAN!

'Papa, waarom kan ik het toilet niet doorspoelen. En waar is de douche?', zegt Robin. 'Dat doen we hier met een emmertje water, Robin. Niet omdat het KAN, maar omdat het MOET...

We snorkelen ons suf op het rif, en zeggen 'Koekoek' als er weer een schildpad adem komt happen. Maken mooie duiken overdag. En een heerlijk nachtduik op 25 meter diepte, voordat we dineren. Niet omdat het MOET, maar omdat het KAN!

We zingen 'another day in paradise' en 'the circle life' met de lokale karaoke helden. Tot 22u, want dan zit het er weer op met de vier uur elektriciteit per dag. Niet omdat het MOET, maar omdat het niet anders KAN!

We zijn voor het eerst gehaast als we, na de banka en lijnbus (geen idee welke lijn) ons toch nog moeten opschieten om de laatste boot naar Bohol te pakken. Waar we een luxe resort boeken. Met 30% korting natuurlijk. Niet omdat het MOET, maar omdat we wel Nederlanders blijven!

We blijven hier 3 dagen. Niet omdat het MOET, MAAR OMDAT ROBIN NU TOCH ECHT ALLEEN NOG MAAR IN HET ZWEMBAD WIL LIGGEN!

• 23 Juli 2016 - 10:35

Sjef Kok:

niet omdat het moet, maar het ziet er allemaal geweldig uit.
    kan je nu 3 dagen languit op een ligstoel hangen met een mojito in de hand en je zegeningen tellen.
    geniet er nog van want zo langzaam aan loopt een mooie droomreis weer tot een eind.

• 23 Juli 2016 - 11:13

Hildegard Wuijster :

Wat een gave foto van Robin zeg. Veel plezier nog

• 23 Juli 2016 - 21:23

Christelle:

Echt heel stoer en buitengewone ervaring! Geniet van het resort!

• 24 Juli 2016 - 09:12

Femke:

Wat een pracht reis maken jullie! Blijf lekker genieten!!!

• 27 Juli 2016 - 14:01

Opa Leen:

Ik K bijna niet geloven, dat al de dingen, die ik lees , in 1 vakantie van een luttele 3 weken kunnen plaatsvinden. Zo te oordelen kunnen jullie eenmaal n Holland wel 3 weken reserveren om uit te rusten.
    Maar alle gekheid op een stokkie, dit lijkt me wel de vakantie van jullie leven. Geniet vooral intens de laatste komende dagen. Hier hebben we eindelijk kans om ook van de zomer te blijven genieten, ik enk wel dat we 10 dagen dik boven de 20 graden zitten en nog is het einde daar niet. Jullie Opa Leen.