Stay out, if you can't stand the beasts! - Reisverslag uit Port Barton, Filipijnen van Robin - WaarBenJij.nu Stay out, if you can't stand the beasts! - Reisverslag uit Port Barton, Filipijnen van Robin - WaarBenJij.nu

Stay out, if you can't stand the beasts!

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Robin

16 Juli 2016 | Filipijnen, Port Barton

De regen die 's morgens met bakken naar beneden komt, doet ons besluiten lekker rond en onder onze boomhut wat te chillen. En te bedenken of we nu wel of niet naar de waterval zullen gaan, aangezien de weg daar naar toe niet echt zal verbeteren door de giga hoeveelheid water die naar beneden komt.

Ruben en Eva hadden zich een dag vergist voor hun volgende bestemming en besluiten als het droog is met ons mee te gaan. 'In de hoofdstad kun je niet met meer dan 4 man in een taxi' zegt Ruben terwijl we ons met de 5-en in een tricycle wurmen. In 20 minuten worden we naar de jungle trail gereden, waar we moeten hiken naar de waterval. Drijfnat (nu van het zweet) komen we na een half uur ploeteren over het smalle pad en het oversteken van de rivier eindelijk bij de waterval. Een paar locals gaan net weg, waardoor we helemaal alleen midden in het regenwoud de waterval fotograferen. We besluiten niet te blijven aangezien de regen nog in de lucht hangt, en het pad er dan niet beter op zou worden.

Island hopping is ons doel de volgende dag, want mevrouw Robin moet en zal weer snorkelen. Gelijk heeft ze, want het is prachtig hier. Koraaltuinen met alle kleuren en rifbewoners. Ze ziet papegaaivissen, nemo's, koraalduivels, koffervissen, kleine zwaardvissen die aan het jagen zijn en nog veel meer. Die wil dus het water niet meer uit. Op een verlaten eilandje maakt de eigenaar van de boot en heerlijke lunch met jackfish die hij 's ochtends gevangen heeft. Wat een leven!

Maar dan wordt het pas echt 'cool', zoals Robin zegt. Na een aantal andere snorkel plekken, komen we bij een eiland met een zandbank ervoor. En ja hoor, na wat zoeken zie we er een. SCHILDPAD!! Robin, Lonneke en ik zwemmen er wel een uur naast. Robin gaat door het geluid. Het is surrealistisch om hier met z'n drieën met deze lobbes rond te dobberen. Wauw!

Nadat Robin verstoppertje heeft gespeeld met de locale jeugd, had ik eindelijk rust en Robin en Lonneke in de boomhut gedropt met Zootropolis. Lekker biertje erbij... gegil uit die hut. Dus ik heldhaftig de trapladder op, valt er ineens een kikker door het luik naar beneden. Zal wel een boomkikker geweest zijn. Helaas heeft Lammie 'm niet gekust, want het bleef een kikker.

Daar waar Robin en Lonneke het hebben gehouden bij (veel) muggen bulten. Ben ik op m'n linkerbeen nog fijn voorzien van beten van zandvlooien. En mag ik mij vervolgens nog gelukkig prijzen bij het verlaten van de boot aangevallen te worden door een kwal. M'n rechterbeen staat in de fik!

Stay out of the Philippines, if you can't stand the beasts! (Zowel mooie beesten als die k*t insecten)

Bey Bey Port Barton, up to Puerto Princessa! Whoehoe!

• 16 Juli 2016 - 10:03

Christelle:

Cool hoor, kijk al uit naar de volgende update met hopelijk minder (insecten)beten....

• 16 Juli 2016 - 10:14

Erna:

Een kikker ! Ik dacht een mega spin of een kakkerlak ofzo .. Een kikker kan ik nog wel aan haha
    Gaaf die schildpad. Life is beautifull. Enjoyyyyyyyy