Robin op het rif (ipv robin in het wild) - Reisverslag uit Itaytay, Filipijnen van Robin - WaarBenJij.nu Robin op het rif (ipv robin in het wild) - Reisverslag uit Itaytay, Filipijnen van Robin - WaarBenJij.nu

Robin op het rif (ipv robin in het wild)

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

13 Juli 2016 | Filipijnen, Itaytay

Hier een verslag van Robin, want dat gebla-bla van m'n vader over idyllische uitzichten enzo daar zit natuurlijk niemand op te wachten. Maar ja, die ouwe wordt straks alweer 40 hè.

Vanuit ons hutje in de jungle, waar alleen maar muggen zaten die mij steeds prikten, moesten we heel vroeg opstaan voor ons nieuwe avontuur. Ik zei nog even snel gedag tegen Sarah het aapje en toen moesten we wachten op een soort bus. Er was geen bushalte, maar papa had afgesproken dat ze zouden stoppen onder de mango boom. Gek toch, dat is toch geen bushalte?! En toen kwam er toch een pauperbak aan joh, je wil het niet geloven. Ze noemen dat hier een jeepney. Dat is een oude leger jeep van de Amerikanen die ze hebben omgebouwd om mensen te vervoeren. Ik heb lekker K3 geluisterd op m'n iPod die Nick voor me had gemaakt. Dank je Nick, xxx.

Nou, en toen kwamen we in Port Barton. Echt zo cool hier, of eigenlijk super warm. Maar je gelooft niet waar we in slapen, een echte boomhut. Wel vier meter hoog boven het strand. Ik vind dat echt zo cool! En we zitten hier met Eva en Ruben, ook uit Nederland. Wel uit 020, maar dat maakt niet uit op vakantie zegt pap, hihi.

Toen we wakker werden begon het pas echt vet te worden. We gingen met een boot de zee op met allemaal duikers. Papa en Lonneke gingen duiken en ik mocht gaan snorkelen. Niet alleen natuurlijk, want met Eva had ik afgesproken dat ik bij haar zou blijven. Echt heel aardig van haar. Zo konden papa en Lonneke lekker samen duiken, en had ik ook even rust, hihi.

Soh joh, dat was super cool zeg. Eindelijk kon ik zelf na al die uren met papa films kijken over de onderwaterwereld het in het echt zien met m'n snorkel. Ik zag allemaal mooie koralen op het rif, papegaai vissen, zebra vissen en een schildpad. Nou ja dat dacht ik, maar het was niet zo...

Nou en toen, en toen en toen.... Kwamen papa en Lonneke uit de diepte omhoog na hun duik. Dus ik deed meteen de handsignalen die ik van papa geleerd heb naar ze. Dus 'ok!', 'omhoog' en 'schildpad'. Papa en Lonneke maakten ook het 'ok' teken en ik zwom naar ze toe onderwater.

Nou en toen, je wil het niet geloven. Toen kreeg ik van papa ook een ademautomaat en zwommen we samen over het rif. En ik kon gewoon onderwater ademhalen. En de vissen het het koraal rif van dichtbij zien. Niet heel diep hoor mama, don't worrie, maar het was zo super gaaf. Papa zei dat z'n droom nu al uitgekomen is; ik heb al gedoken met papa en ik ben pas 6, yes!

Het was echt een hele mooie dag met de duikers op de boot, ze vonden met allemaal zo stoer. En al die stranden op de eilanden waren zo mooi (m'n vader zou idyllisch zeggen :-)). Nou, morgen gaan we naar een waterval, ik ben benieuwd!

Dit was Robin op het rif, en zoals Freek zou zeggen, LATER!!!!

  • 13 Juli 2016 - 15:14

    Vincent:

    Niet jaloers hoor....

  • 14 Juli 2016 - 09:58

    Sjef Kok:

    nou, nou Robin wat een belevenissen en indrukken zo snel achter elkaar.
    dat is vast genieten. de fotootjes zijn ook erg leuk.
    op naar het volgende avontuur.

    groetjes

  • 14 Juli 2016 - 10:41

    Christelle:

    Wat een gave ervaringen, en jullie zijn nog geen eens een week onderweg!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Itaytay

Filipijnen en Hong Kong

Island hopping

Recente Reisverslagen:

27 Juli 2016

Get lucky!

23 Juli 2016

Expeditie Robin

19 Juli 2016

Wauw

18 Juli 2016

Rustig weekendje...

16 Juli 2016

Stay out, if you can't stand the beasts!
Robin

Actief sinds 21 April 2013
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 41724

Voorgaande reizen:

17 Juli 2019 - 09 Augustus 2019

Tanzania honeymoon roadtrip

06 Juli 2017 - 29 Juli 2017

Maleisië en Borneo

07 Juli 2016 - 31 Juli 2016

Filipijnen en Hong Kong

17 April 2014 - 12 Mei 2014

Zuid Afrika en Mozambique

26 April 2013 - 22 Mei 2013

Sri Lanka & Malediven

Landen bezocht: