Robin in 't Wild (deel I), - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Robin - WaarBenJij.nu Robin in 't Wild (deel I), - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Robin - WaarBenJij.nu

Robin in 't Wild (deel I),

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

25 April 2014 | Zuid-Afrika, Hluhluwe

Na al die verhalen van mijn vader, hier nu een verhaal van Robin. Freek in 't Wild is inmiddels mijn collega, super gaaf! Ik ga alle dieren van de Lion King zien.

We reden vanuit St. Lucia in anderhalf uur naar de ingang van Hluhluwe. 'Kijk pappa, daar heb je Pumba. Wat een grappige gasten, hè?' Toen we verder reden meteen een buffel en een adelaar. En ik heb een boek gekregen, waarin ik alle dieren die ik heb gezien kan terugvinden.

Bij ons tentenkamp, Mpila, is het helemaal een beestenboel, overal lopen impala's en wilde zwijnen. Dat was lachen, want toen papa de braai (zo heet een bbq hier) aanstak, werd het mannetje impala boos en rende achter de vrouwtjes aan. Papa moest op een hek springen om niet op zijn horens gespietst te worden. Lachuh! Ik zeg: 'hakuna matata!'

's Avonds gingen we met een jeep de wildernis in. Meteen zagen we een neushoorn en een groep buffels en een uil en nog meer buffels en ... Toen viel ik in slaap... En dus hoefde papa geen hoofdstuk voor te lezen uit Dolfje Weerwolfje.

Pap en mam gingen nog lekker bier en wijn drinken voor de tent. Papa had wat restjes van de braai voor de tent gegooid (maar dat mocht ik niet tegen mama zeggen ;-)). En toen kwamen Banzai en Ed, de hyena's, al lachend aanlopen om het op te eten. En ja, sommigen vinden dit dan weer onverantwoordelijk. Maar ja, mijn vader heet nu eenmaal Jeroen Kok....

'Kijk een neushoorn, met een kleintje! Ahh, wat schattig!' We reden in onze eigen auto door stoffige weggetjes lekker vroeg in de ochtend. Daarna zagen we nog een zebra, waarvan een leeuw heel zijn lijf had opengereten. Maar nog spannender was toch wel het huisje waar we gingen zitten, met een heel klein raampje om naar een drinkplaats te gluren.

'Daar links zit een leeuwin, zei mama'. De spanning was om te snijden, zowel in het huisje als bij de drinkplaats, toen er een paar impala's kwamen aanlopen. De leeuwin zette aan voor een sprint, maar miste. Bijna anderhalf uur hebben we heel stil zitten kijken. Links de leeuwin in de hinderlaag en voor ons de dieren die wel moesten drinken, want het was snikheet! Supergaaf!

Op onze reis naar Hilltop Camp zagen we nog giraffen en nog meer neushoorns. Daarvandaan gingen we de volgende dag weer een rondje rijden. Over hele slechte wegen. Mijn vader reed zelfs door een rivier heen, maar toen konden we niet meer verder en begon mijn vader te klagen dat hij geen 4x4 had gehuurd. Maar toen we terugreden, zagen we wel nog olifanten en neushoorns.

Aangezien mijn ouders een bloedhekel hebben aan buffetten in ressorts, hebben we in de avond nog lekker de braai aangestoken. Midden in de wildernis! Helaas geen hyena's dit keer.

We gaan ook nog naar Swaziland en Mozambique. Snorkelen met de walvishaai en manta's. Van mijn vader heb ik in het zwembad een training gekregen met de snorkel en duikbril die ik in Durban heb gekocht.

Blijf jij maar lekker bij Eva (Jinek, red.) Freekie, ik neem je tv-programma over, hihi.

Dit was Robin in 't wild, later!


  • 25 April 2014 - 19:25

    Hildegard Wuijster :

    Lieve Robin ik vind het fijn te lezen dat je het leuk hebt. Pas je een beetje op die domme papa van je. Die verandert n.l. niet hij voerde achttien jaar geleden ook al lolly's en chips aan de apen in Kenia . Veel plezier nog. Kusjes van oma en maak je nog meer mooie foto's met je camera?

  • 26 April 2014 - 10:13

    Sjef Kok:

    hallo Robin, dus nu heb je de Lion King in het echt gezien. met het snorkelen van jou zal het best wel goed gaan. heb al gezien hoe goed je onder water kan zwemmen in het zwembad.dus ben benieuwd naar je verhalen over het snorkelen met walvishaai en de manta's vraag papa maar of hij voorzichtig met jou en mama. Kusje voor jou en geef mama en papa ook maar een kus voor zo'n mooi avontuur.
    veel plezier nog op je verdere reis.

  • 27 April 2014 - 17:12

    Sjef Kok:

    jeroen - feyenoord/Cambuur 5-1
    groetjes

  • 27 April 2014 - 18:55

    Paul En Nelly:

    Hoi,
    Leuk om jullie verhaaltjes weer te lezen, wij zijn in 2007 in hetzelfde park geweest en hebben ook in zo'n tent geslapen. De beesten kwamen daar op de geur van de braai af, best spannend, later begrepen we ook waarom de deur van de koelkast met een kettingslot vastzat, vanwege de apen.
    Nog heel veel plezier en tot het volgende avontuur.
    Groetjes,

Tags: Hluhluwe , Mpila

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Hluhluwe

Robin

Actief sinds 21 April 2013
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 41729

Voorgaande reizen:

17 Juli 2019 - 09 Augustus 2019

Tanzania honeymoon roadtrip

06 Juli 2017 - 29 Juli 2017

Maleisië en Borneo

07 Juli 2016 - 31 Juli 2016

Filipijnen en Hong Kong

17 April 2014 - 12 Mei 2014

Zuid Afrika en Mozambique

26 April 2013 - 22 Mei 2013

Sri Lanka & Malediven

Landen bezocht: